torsdag 19 augusti 2010

Blommor i färg/bw

Dessa bilderna är redigerade med actions. Använt en som drar ner mörkare färger och ljusar upp ljusare färger, som blomman då.

Photoshop-kursen som jag går just nu är av en jättejätteduktig fotograf. Hon har tipsat om massa bra actions och hon sa det, att det går inte att fota och redigera alla tusentals bilder man får inom jobbet, en och en. Actions är jävligt smart och används inte bara av en amatörfotograf som jag, utan även av väldigt duktiga och erfarna fotografer! Try it! :)

4 kommentarer:

  1. Sååå vackra!!! <3

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt! Gråskala med färgdetaljer är riktigt dramatiskt.

    SvaraRadera
  3. Gud vad du är duktig!!
    Vill ha en kamera till att börja med, sen kanske jag ska gå kurs hos dig...
    Jag kan typ inget. Klarar mig bara ;)
    Fin blogg!

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder!
    Stockroser är dom finaste enligt mig :)

    SvaraRadera